fredag 8 januari 2010

Musik för 10-talet!

Nytt år ny musik! Det är mitt nyårslöfte! I år ska jag frossa i musik och verkligen ta mig tid för att lära känna lite nya band. Därför har jag gjort en januarilista som jag tänker låta gå varm. Lyssna på den genom att klicka på länken nedan:
(OBS! Att ha ett Spotify-konto är tyvärr nödvändigt för att kunna lyssna på listan!)
- Jonathan Johansson har jag redan fallit för! Det är någonting med stämningen i hans musik tror jag. Och skånskan troligtvis.
- AK von Malmborg tipsade en kär vän mig om häromdagen och det låter väldigt bra! Särskilt tycker jag om hennes lilla duett med Olle Ljungström där de gör en cover på Roxy Musics gamla hit More than this. Riktigt fint!
- Efter att ha sörjt att Victoria Bergsman lämnat the Concretes tillräckligt länge nu tänker jag helhjärtat ta mig an hennes soloprojekt Taken by trees. Det kommer inte bli svårt alls.
- Kings of convenience har jag alltid varit svag för och deras senaste (efterlängtade!!) skiva får minsann följa med in på 10-talet. Massor av gitarr och vackra stämmor. Jag smälter som smör i solsken.
- Hästpojken har jag ännu inte lyckats tycka om. Jag tycker det skränade lite väl mycket (på ett dåligt sätt) om förra skivan men nu verkar det banne mig som det kan bli nåt!
- Jag längtar hemskt mycket efter Joel Almes nya skiva som kommer när som helst nu! I väntan på den får det bli en låt från gamla skivan.
- Melody Gardot tycker jag har blivit lite mer hypad än vad som är nyttigt. Men jag tänker ändå ge henne en chans.
- Empire of the sun har gjort många dansanta låtar! Det här är bara en i raden av hits! 
Har du något musiktips som jag inte får missa? Upplys mig!!
/ Tove

1 kommentar: