måndag 30 april 2007

Den svarta kitteln av Lloyd Alexander

Boken Den Svarta kitteln handlar om en pojke som heter Taran som bor i det lilla fredliga landet Prydain. En dag får han i uppdrag att hjälpa till i kampen mot sin nyblivna fiende Arawn. För att de ska kunna slå Arawn måste de ta bort crochan (den svarta kitteln) ur hans händer. På uppdraget får Taran nya vänner, och tillsammans måste dom hitta och förstöra den svarta kitteln. Under jakten på den svarta kitteln får Tarna och hans vänner vara med om många farligheter och händelser som dom bara kunnat drömma om.

När jag började läsa Den svarta kitteln tyckte jag att den var ganska tråkig, men när jag kom in i boken var den ganska bra. Slutet kunde ha varit lite bättre och boken lite längre men annars var den ganska bra. Boken får en 3:a av mig. Jag tycker att boken passar de som är 9-16 år.

Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar