måndag 30 april 2007

Expert på att rodna av Katarina von Bredow


Boken handlar om fjortonåriga Natalie som bor i en lägenhet i stan med sin mamma. Hon har en bästis som heter Maja som hon måste lämna när hennes mamma hittar en man som hon vill flytta in till, han bor på en lantgård.

Natalie längtar tillbaka till stan, lägenheten och Maja. Men nåt bra finns i alla fall på gården, det finns islandshästar, katter, hundar och en natur som inte finns i stan och så bor ju Jerker där också..

Jag tyckte boken var väldigt bra för att det var en spännande kärleksroman. När man hade kommit en bit in i boken kunde man inte sluta läsa för att det hände så mycket spännande saker. Jag tycker man ska vara minst 13 år för att förstå den här boken.

Om författaren hade kommit på besök hade jag velat fråga henne hur lång tid det tog att skriva boken och om handlingen i boken kom upp i huvudet eloler om hon gick ioch tänkte länge på hur den skulle vara. Boken har gett mig avkoppling att få komma till en annan värld med spännande och rörande händelser. Det kändes som man var en person i boken. Jag har lärt mig mer om hur kärlek kan vara.

7 c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar