tisdag 9 februari 2010

Fem frågor om böcker, film och musik

Biblioteket har frågat olika älvdalingar och ungdomar runt om i kommunerna fem frågor om böcker, film och musik. Här svarar Beatrice Schenström på frågorna.

1. Vilken är den bästa bok du läst?
Just nu är det En vampyrs bekännelse skriven av Anne rice.

2. Vilken är din sämsta bokupplevelse?
Oj den var svår. Jag har nog itne haft någon än, eller det kanske jag har och så har jag försökt radera den från minnet. När jag tycker att en bok är dålig så brukar jag inte läsa den klart.

3. Vilken är den bästa låten du vet?
I will be med Cristina Aguilera.

4. Vilken är den bästa film du sett?
Hm...det är nog Disneys klassiker.

5. Om du var en bok, vilken skulle du då vara? Eller: Om Älvdalen var en bok, vilken skulle det vara?
Jag ser mig sällan som böcker, så jag kan nog inte svara på den frågan, försöker tänka efter men kommer inte på något, Älvdalen däremot skulle vara Stolthet och fördom av Jane Austen.

Håll ögonen öppna efter fler personer som svarar på frågorna.
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar