måndag 20 juli 2009

RÖR VID MIG!


Ann börjar precis gynmasiet och kollar läget lite, berättar sina tankar om olika saker och ting.
Hon lägger märke till två tjejer, Liljan och Jane hon vet redan lite om dom sen tidigare att Jane har varit med lite äldre killar och att dom båda är ut och festar ganska ofta. sen händer det att dom sticker ut på en fest och det slutar med att liljan får några smällar utav tre äldre killar. När dom en dag sitter utanför skolan så ser Ann att det är en kille som håller på och retar två tjejer och det slutar att det är han som får en smäll och kryper efter marken. Då bestämmer sig Ann för att hon ska ta kontakt med dem och dom bildar sitt nya gäng, Ann, Liljan, Jane, Matti och Sofia. Dom lever ut livet som tonåring helt enkelt samlas och pratar om allt.

Jag tyckte att boken var bra, då jag känner igen mig i vardagen på den det enda som var va att det är lite många tankar åt alla olika håll fast ja det är ju så i en tonårs tjejs huvud, haha. Det som står på boken stämmer verkligen in: En roman om frihet, Lust och Längtan. Tror dock att det är en lite mer tjej bok men jag rekomenderar den varmt passar åldern 15-18.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar