måndag 26 april 2010

Veckodagar och musik


Veckans spotifylista har temat veckodagar. Jag har listat några av mina bästa låtar som handlar om veckodagar för det är faktiskt inte ovanligt att musik gör det. Det är inte heller svårt att förstå varför de flesta handlar om fredag, lördag eller söndag . Det är också lätt att hitta låtar om måndagar, troligen för att det är arbets- eller skolveckans fösta dag och deppigt långt till nästa helg. Om man inte gör som Mattias Alkberg i Ta helg och har helg mitt i veckan förstås! Tisdag och Onsdag görs det ganska få låtar om men enligt min helt ovetenskapliga spotifyunderöskning är Torsdag den mest bortglömda dagen. Jag har inte hittat en enda bra låt som på något sätt handlar om en Torsdag!


Vet du någon bra "Torsdagslåt"? Lägg då till den eller någon annan veckodagslåt på listan.


Det går till såhär: högerklicka på låten du vill ska vara med i listan, välj save to och klicka sedan på listan veckodagmusik.


/ Tove

4 kommentarer:

  1. Det här med låtlistor är ju lika kul som barndomens blandband. :)
    Klart du måste ha med Winnerbäcks "Söndag 13.3.99" och Elin Sigvardssons "Stupid Sunday Song".

    SvaraRadera
  2. ja det är superkul. blandband 2.0! vilka bra förslag du hade! men torsdagslåtar är allt svåra att få tag på...

    SvaraRadera
  3. Astrid Idre bibliotek5 maj 2010 kl. 10:08

    Torsdag är en svår dag att komma på låtar om men tisdag däremot går bra. tuesday afternoon med det kära dalabandet Stonecake kan ju kanske platsa där.

    Astrid.

    SvaraRadera
  4. Det gör den säkert! Tyvärr fanns inte Stonecake i Spotify. Men när du nämnde det kom jag på Jennifer Browns gamla dänga med samma namn (är det samma låt i två tappningar kanske? Jag har inte hört Stonecakes version) och den är ju ungefär hur bra som helst!
    /Klara

    SvaraRadera