tisdag 22 juni 2010

Bokfrågor!


Hanna Nygren
16 år
håller just nu på att läsa Vindens namn av Patrick Rothfuss


Vilken är den bästa bok du läst?
Det går ju inte att säga! Men Septimus Heap serien av Angie Sage är otroligt bra.

Vilken är din sämsta läsupplevelse och varför var den det?
Den enda boken jag inte läst ut är Bläckdöd av Cornelia Funke, den var inte dålig den var bara väldigt seg och jag tappade tålamodet.

Om du varit en bokkaraktär, vilken skulle du varit och varför?
Jag tror att jag hade varit Nicko Heap, Septimus storebror, eftersom att vi är så lika varandra. Båda är lika fåniga!

Vilken slags böcker tycker du om att läsa?
Jag föredrar fantasy, men läser också annat!

Vilken bok tar du med dig till en öde ö?
Jag tar med mig The Spiderwick Chronicles av Tony DiTerlizzi och Holly Black, på engelska.


av:Linnéa Siitari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar