torsdag 17 juni 2010

Vargbröder - Vålnadernas berg

Ååh hu vad det är hemskt att Vargbröder-serien är slut! Det är det värsta som hänt mig på länge! Jag har dragit mig för att läsa Vålnadernas berg bara för att det är så sorgligt att det är den är sista boken i Han som föddes att möta mörkret. Totalt har Michelle Paver skrivit sex böcker om Torak, Renn, Ulv och Storskogen och många äventyr har det blivit. Vålnadernas berg är verkligen grande finale - den är sjukt spännande från sida ett! Till och med så spännande att jag kom för sent till jobbet! Det är tur att jag är bibblatant så det är okej att skylla på böcker vid förseningar!

I den här boken möter Torak den värsta och ondaste av själslukarna - Eostra. Hon har gömt sig i det heliga berget för att samla kraft och det verkar som om allt hon gör är för att locka Torak till Vålnadernas berg. Helst utan sina kamrater. Alla tecken visar också på att det kommer bli Toraks sista strid om han söker upp Eostra där men hur ska Torak inte kunna göra henne till viljes när hon sänder skuggsjukan och isstormar till Storskogen? Och varför verkar det som om Fa vandrar i Storskogen?



Massa konstigheter alltså! Läs och njut!


/ Tove



P.S. Ingen blir någonsin för gammal för Vargbröder!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar