onsdag 20 oktober 2010

Äntligen - Revolt!


Tredje och sista delen i Hungerspelen-trilogin är här! (Eller, nja, vi har inte fått in den till bibblan än, jag köpte den på engelska för jag kunde inte hålla mig).

Nu får vi äntligen veta hur det går för Katniss Everdeen i hennes kamp mot president Snow, för ett mer demokratiskt samhälle. Vi får också veta vem hon väljer av de två killarna i hennes liv, Peeta eller Gale?

Jag ska givetvis inte svara på någonting, det gör faktiskt boken så bra själv. Vill bara uttrycka min förtjusning över att boken äntligen är här! Och över att en stylist spelar en avgörande roll för utgången av detta rafflande drama.

/Klara

2 kommentarer:

  1. Just läst den på svenska, och jag blev faktiskt lite besviken på den! Grät i slutet.

    SvaraRadera
  2. Blev faktiskt också lite besviken! Inte alls lika rafflande som de tidigare två. Men man var ju tvungen att ta reda på hur det slutade, oavsett. Utan att avslöja för mycket, tyckte du hon valde rätt kille?

    /Klara

    SvaraRadera